tisdag 9 oktober 2007

Slänga, slänga, slänga...

Just nu är jag verkligen inne i en slänga period. Rensar skåp och lådor och slänger allt det där som jag förut har tänkt är bra att ha.
Så skönt, det känns så lättande.
För vi behöver tex verkligen inte ha en låda med grattiskort sedan säkert 5 år tillbaka (fast barnen fick ha kvar sina ett tag till, de förmådde jag mig inte slänga). Inte heller behöver jag ha kvar servetter jag vet att jag inte kommer att använda eller ljus i konstiga färger.
Även min garderob har fått sin beskärda del, det blev nästan en hel svart sopsäck som försvann där ur.
Imorgon är det dags för barnens leksakslådor. Undrar bara vem som ska bestämma vad som bör slängas... jag eller de?

2 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Hur gick det med leksakerna? Jag har så svårt att slänga gamla grattiskort och vykort och sånt!

Anonym sa...

jag har också tänkt slänga alla mina grattiskort