måndag 24 november 2008

Utmanad

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna.
3. Meddelade de utmanade på deras bloggar.

8 favoritprogram:
1. Nytt läge
2. Design Simon & Tomas
3. Roomservice
4. Äntligen hemma (märks det att jag är en sucker för heminredningsprogram..)
5. Greys´s Anatomy
6. Leilas jul
7. CSI
8. House

8 saker jag gjorde igår:
1. Hade sovmorgon
2. Åt frukost i lugn och ro tillsammans med maken eftersom barnen inte var hemma.
3. Hämtade barnen hos mamma.
4. Lekte i snön.
5. Drack glögg.
6. Spelade hockeyspel med Viktor.
7. Satte upp nya gardiner i köket.
8. Tittade på Wallander på Tv.

8 saker jag ser fram emot:
1. Att gå på min hälsokurs på onsdag efermiddag.
2. Adventsmys med pyssel hos fam Strange på lördag.
3. Att få sätta upp adventsljustakar mm i helgen.
4. Att få julpynta (märks det att jag tycker om julen...)
5. Att åka till fjällen.
6. Att Elins (och Daniels) lilla bebis ska komma till världen.
7. Att vårt sovrum ska bli färdigt.
8. Att träffa Patrik i slutet av veckan.

8 favoritrestauranger:
1. Meltons
2. Barolo
3. Grekiska kolgrillen
4. Mongolian Steakhouse
5. Pershagens pizzeria
6. Pizza Hut
7. Mc Donalds (Funkar alltid om man har barnen med sig)
8. Taxinge slotts cafe (otrolig kakbuffé)

8 saker på min önskelista:
1. Ett färdigt hus
2. Att min familj får må bra.
3. En resa till något varmt och exotiskt ställe.
4. Vinna massa pengar.
5. En mysig och skön julledighet.
6. Att gå ner mer i vikt.
7. En mysig weekend med maken.
8. Att makens födelsedag på söndag blir mysig.

8 personer jag utmanar:
1. Elin (min systeryster)
2. Sofia (min andra syster, nu blir du tvungen att dra igång den där bloggen...)
3. Anna S
4. Anna K

... och alla andra som vill, känner sig sugna och som inte redan är utmanade!

5 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Antagen! Blir en annan dag dock (ska läsa dina svar lite nogrannare då också)!

Elin sa...

Säger som Anna, utmaningen antagen! Återkommer med svaren i min blogg inom ett par dagar. :-) Puss!

Elin sa...

Nej vet du, jag lägger mig. Det var alldeles för svårt att komma på 8 restauranger! :-)

Anna sa...

Äh, skriv upp de du kommer på då! Det gör väl inget om det inte blir åtta...

Anna, Fair and True sa...

Nu har jag gjort min lista!

Du käkar mest i Södertälje va?! ;)