tisdag 6 mars 2012

Vårtrötthet

Har alltid tyckt att jag blir piggare och gladare när ljuset börjar komma tillbaka efter den mörka vintern. Men i år känner jag mig så trött. Inte nedstämd och deppig utan snarare glad men sömnig. Tror jag skulle kunna sova hur mycket som helst. Är dödstrött på kvällen och somnar oftast i tv soffan, hur spännande programmet än är. Och trots många timmars sömn per natt är jag som en klubbad säl när klockan ringer.

Kanske har det att göra med att det varit en intensiv period. Eller så beror det på att jag känt mig lite förkyld med halsont sista tiden. Eller så är det bara så att den stora vårtröttheten drabbat mig i år. Och då är ju frågan, är man trött hela våren? Eller kan jag hoppas på att det rättar till sig när kroppen vänjer sig vid ljuset och längre dagar?

Inga kommentarer: