torsdag 15 november 2012

Less

Ibland när det är mycket på jobbet så kan jag nästan önska mig att bli lite sjuk. Ni vet sådär lite sjuk bara, tillräckligt för att få vara hemma men ändå orka fixa lite...

Men så när man blir sjuk på riktigt så finns det verkligen inget i det att njuta av. Och det enda man vill är att få gå och jobba igen. Ligga på soffan och snora känns inte alls sådär härligt som man drömt om. Och att vakna stup i kvarten av hostan, det slipper jag gärna.
Så nu vill jag bara bli frisk. Och så vill jag att det blir fredag kväll så att älsklingen kommer hem från Oslo. För om det är något som är tristare än att vara sjuk så är det att vara det utan lite omvårdnad av sin käraste.

Tills dess drömmer jag om resan vi bokade häromdagen. All inclusive och premiumlägenhet med kaffemaskin, Playstation och egen pool. Den veckan ska det kopplas av. Helt och hållet.

Inga kommentarer: