torsdag 17 januari 2013

Längtan

Idag drömmer jag om sommaren.
Om att gå omkring barfota på solvarma hällar. Att njuta av solnedgångar och kvällsdopp i poolen. Om turer med båten där vinden blåser i håret och munnen är ett stort leende. Solvarma glada barn med glass runt munnen. Grillat och rosé. Daggvått gräs och lukten av blommor. Blåbär och svamp. Vänner som ger energi.

Det är bara så. Jag trivs bäst i sol och värme.
Skidåkning i all ära, men för min del skulle det räcka med nån veckas vinter per år. Runt jul typ, så man får lite feeling. Sen kan det töa och bli vår.

Bara 3,5 månad kvar tills vår sommar startar. I början av maj. På Cypern.

1 kommentar:

Unknown sa...

Du satte ord på mina känslor! Hur jag än försöker intala mig själv att vintern är mysig så går jag inte på det!

Jag mår också så bra under sommarhalvåret...så nu var det sagt...Jag längtar efter att bli varm ända in i märgen och att få solens härliga strålar i ansiktet!