onsdag 7 november 2007

Ny arbetsuppifter...

Inget märkvärdigt egentligen men jag har på bara några veckor både blivit schemaansvarig och fackligt ombud.

Schemabiten är lugn, det blir lite hektiskt när nya schemat ska in i systemet på hösten, men i övrigt så är det bara om det börjar någon ny eller ifall det blir några småändringar som jag måste logga in och grejja med det. Var dock på kurs igår och det är lite att tänka på men det känns som om jag har det under kontroll.

Facket känns himla kul faktiskt. Är ju uppvuxen med en mamma som jobbar på ett stort fackförbund (där även undertecknad har sommarjobbat många år) så det känns naturligt att ta på mig det. Så nästa vecka ska jag på min första kurs. Och en gång i månaden är det möten med chefen och kollegor från andra stugor där vi diskuterar frågor som rör oss och vårt arbete.

Så vad ska man säga, jag älskar verkligen mitt arbete men det känns himla skönt och utvecklande att någongång i mellanåt få ägna sig åt annat än att trösta, byta blöjor, leka och allt annat som sker hela tiden dag ut och dag in på en småbarnsvdelning.

Inga kommentarer: