torsdag 29 november 2007

Stackars mig!

Halsen gör ont, näsan rinner och inget känns speciellt kul.
Har varit hemma idag och myst med min kära familj eftersom båda barnen också är lite småhängiga. Har bestämt mig för att vara hemma imorgon också, trots att det ger mig dåligt samvete eftersom jag vet att det blir jobbigt för de andra på jobbet. Men nu har jag helgen också på mig att bli bättre.

Efter lunch kände jag mig plötsligt lite piggare så jag och Viktor bakade bullar. Och när vi ändå var igång så bakade vi kokostoppar och kolakakor också. Allt inför pappans födelsedag imorgon.
Sen blev jag så trött så jag somnade och sov i 1,5 timme tills det var dags för middag.

Och nu har jag släppt iväg Henrik på föräldramöte. Lite jobbigt är det för kontrollmänniskan i mig... tänk om de säger nåt viktigt som han sedan glömmer att berätta för mig. Men det är samtidigt nyttig övning och väldans bra för honom att få mer inblick i förskolans verksamhet. De skulle visa ett bildspel över sitt pedagogiska uppdrag och detta bildspel har jag redan sett så det passade ju ypperligt att H gick istället.

Nu ska jag och barnen kika på Expedition Vildmark.
Hej så länge!

2 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Han klarar nog det utmärkt! Du behöver inte ha koll på allt, särskilt inte när du är sjuk!

Anonym sa...

Ni som jobbar inom förskolan borde slippa karensdagar, ni utsätts ju för smittor hela tiden!
Jag kan säga vad jag gissar att de sa på mötet efter bildspelet: Parkera inte på våra parkeringar!
Märk barnens kläder!
Ring dagen innan och meddela när ert barn återkommer efter sjukdom!
Man får inte gå och shoppa när man har barnen på dagis, det är arbetstid plus restid somm gäller!
Och glöm inte att lämna in julledighetslappen!
Många pekpinnar blev det på vårat möte i allafall :/ Man undrar ju hur föräldrar beter sig eftersom de uppenbrligen måste påminna om sånt!