fredag 28 december 2007

Måste alla shoppa samtidigt som jag?

Idag skulle Viktor gå med sin mormor och Leif på Pippi Långstrump. Eftersom den går på Statsteatern (Sthlm) så såg jag mitt tillfälle till lite barnfri shopping!
Ellen fick stanna hemma med pappa och jag hade ca 2,5 timme på mig, alldeles för mig själv.

Började med att leta moccasiner till Viktor. Vi åker ju till Spanien på tisdag och golven där är både kalla och hala så ett par moccisar hade varit guld! Men tyvärr så verkar det inte finnas större än strl 29... Och min storfotade son behöver typ 30.
Därefter shoppade jag tre tröjor till mig och lite kläder till barnen. Var meningen att jag skulle passat på då det var rea, men där fanns ju inget kul så det blidde till ordinare pris.
Strosade därefter omkring och kikade. Det blev några pocketböcker och en mascara också innan tiden var ute...
Men vilka köer! Har köat till provhytterna, till kassan, att komma fram på gatan... Suck! Inte rätt dag egentligen. Men vad gör man?

Så jag måste medge att det var rätt skönt att slå sig ner på ett café med en Latte och få höra allt om Pippi. Och se sonens lyckliga min när han berättade hur kul han hade haft!

4 kommentarer:

Elin sa...

Härligt med shopping på egen hand. Trist att det var så mycket folk.
Kram

Lotta sa...

Dessa köer... Innan jul var det igenkorkat för alla skulle ha julklappar men är alla ute nu igen? Tröttnar efter 5 minuter och som sagt. Kläderna hittar man INTE bland reasnurrorna som bara ha en massa gammalt.

Anonym sa...

Jag har försökt att handla i stockholm, men kommer mest därifrån utan något, pga av alla människor som finns i stockholm.
Jag blir helt slut att gå där.

Anna, Fair and True sa...

Vad tyckte han om Pippi?! Jag var ju med Filippa (8 år) och såg den - jag tyckte den var superbra!