söndag 6 april 2008

Mitt hem - bäst och pest!

Jag har blivit utmanad av Anna att visa vad som är bäst och pest med mitt hem!

BÄST:



Allra bäst är helt klart utsikten. Att ha vattnet så nära är underbart. Det fyller mig med ett lugn. Vädrets skiftningar blir väldigt tydliga. Ibland spegelblankt och stilla och vid andra tillfällen brusande, vågigt och kyligt.
Men lika otroligt vackert hur som!



En annan bra sak är köket. Vi har ju byggt till vårt hus och det nya köket ligger i utbyggnaden medan matplatsen finns där det gamla köket låg. Tillsammans bildar de ett stort, ljust rum som hela familjen trivs jättebra i. En naturlig samlingsplats där vi lagar mat, äter, leker, pysslar, busar och mår bra!


PEST:



Pest är att huset är långt ifrån klart!
Det ni ser här ovan ska bli vårt nya tvrum samt ett litet badrum.
Sen är det vårt sovrum och den övre hallen kvar innan vi har ett hus som är precis som vi vill ha det!

Så, nu har jag antagit utmaningen!
***
Skickar den nu vidare till Elin (syster), Sofia, Lotta, Sanna och Elin.
Och till alla andra som känner sig sugna så klart!

5 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Ja, ert hus läge är ju bara helt perfekt! Om man vill bo så långt från storstan (Sthlm)! ;) Köket har blivit så fint! Köket är ju verkligen en samlingsplats. Även när jag bodde i 1½:a med ett pyttelitet kök så samlades folk där när det var fest.

Jag tror nog att ni kommer att sakna byggandet när allt är klart! Det jag menar är att det nog kommer att vara blandade känslor. Ni vill nog alltid ha något projekt på gång! :)

Anonym sa...

Jag antar utmaningen....men måste bara ta några kort först.
Den kommer snart.

Vi har lite lika saker du och jag.
Fint!

Lotta sa...

Vilken utsikt! Håller med dig om att det är något speciellt med vatten. Här får vi nöja oss med sjöar men att ha 3 stycken är väl inte illa det heller. :)

Antar din utmaning. Ska bara fota lite först.

Anonym sa...

Va fint ni har det! Köket är underbart! Jag antar utmaningen såklart, det kan dröja en stund bara!

Världen enligt J. sa...

Jäklar vilken utsikt! Jag vill också sitta och titta ut på havet...