onsdag 18 juni 2008

Boktips!

Måste bara få tipsa er om en så bra bok!
Den heter "En sorts kärlek" och är skriven av Ray Kluun.

Den är grym, hemsk, sorglig och samtidigt så underbart skriven.
Att en ung familj ska behöva drabbas av cancer är så orättvist, men det är vad denna bok handlar om.
Jag grät mängder och när jag lagt ifrån mig den på kvällen låg jag vaken och funderade på hur det skulle gå. Ibland var jag tvungen att tända en stund till och läsa vidare, bara för att få lite ro och kunna sova sedan.

Kanske ingen bok man blir tokglad av men det finns ändå mycket skratt och fina stunder i boken och den är helt klart mycket läsvärd. Man får sig verkligen en tankeställare på hur snabbt livet kan förändras.
Detta är en sådan bok som jag nästan kände för att läsa om direkt!

2 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Låter jättebra! Den måste jag nog läsa!

Lotta sa...

Den måste jag läsa. Gillar ju snyftisar. :)