måndag 30 juni 2008

Första semesterdagen till ända!

Hade hoppats på sol men det som på morgonen såg lite lovande ut förbyttes snabbt till en massa regn. Eller som Henrik och hans mamma brukar säga - "Rätt som det regnar kommer det en skur".

Så jag och barnen ägnade förmiddagen åt att köpa lite tyg och såna där lagningslappar på en textilaffär, sedan blev det ett långt besök på leksaksaffären innan vi köpte glass på Lidl och åkte hem. (För en som har missat det så har Lidl en gudomligt god vaniljglass).
Eftermiddagen ägnades åt att sy nya gardiner till köket. Så egentligen var det bra att det regnade för nu fick jag det äntligen gjort. Har dock sovrummet kvar också, men det tar jag en annan regnig dag.

Fram mot kvällen sken det upp och jag och Viktor hann tvätta köksfönstrena medan Henrik var på fotbollsträning. En promenad hann jag med också. Så skönt att gå ensam med bra musik i öronen och bara njuta. Och då sken dessutom solen på mig och det luktade sommarregn. Mmmm!


Koncentrerad kille.
Regniga dagar kräver inneaktiviteter, så en ny ritbok inhandlades på affären.

3 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Jag har aldrig hört dem säga det men kul uttryck!

Jag är lite skeptisk mot Lidl men kanske ska prova deras glass någon gång då..

Anonym sa...

Å va du får mycket gjort! Själv är jag glad om jag hinner borsta tänderna varje dag typ! Men den där glassen kan jag nog se till att få en stund över för att prova!

Anna sa...

Ja, den är verkligen värd att testa. Det är en blå 2,5 liters förpackning med vaniljglass. Riktigt smaskens.
De har även en mkt god chokladglass och jordgubbsglass...
Det är typ det enda vi köper på Lidl...