fredag 12 juni 2009

Viktordag!

Idag har jag vabbat med Viktor eftersom han fortfarande hade feber igår kväll. Idag blev dock den där feberfria hemmadagen, så vi passade på att uträtta en del ärenden han och jag medans lillasyster roade sig på dagis.
Först blev det en snabb tur till Ikea där vi handlade diverse saker till uterummet (lyktor, kuddar, hissgardiner mm) och tog en mumsig fika. Därefter blev det en snabb sväng in på Hornbach där vi köpte en sopsortering att ha under diskbänken. Det sista stoppet innan dagishämtning var leksaksaffären där present till morgondagens barnkalas inhandlades.

Känns konstigt och väldigt lyxigt med en sån här dag.
Å andra sidan kunde jag ju inte beslutat om dagen på nåt annat sätt eftersom han fortfarande var sjuk igår. Och vill jag att barnen på jobbet ska ha minst en feberfri dag innan de är tillbaka så måste jag ju leva som jag lär.
Fast jag måste erkänna att det kändes lite som att vi skolkade... Men mysigt var det!

Inga kommentarer: