söndag 25 april 2010

Redan söndag...

Varför går helgen alltid i sådant rasande tempo? Man hinner ju knappt varva ner på fredagen förräns det är söndag eftermiddag och dags att börja planera den kommande veckan.

Började lördagen som vanligt med Ellens gympa. Farmor följde med och kikade och Ellen var som vanligt på strålande humör. Hon älskar den där timmen! Under tiden spacklade och målade Henrik i tv-rummet, så nu är det golv och fondväggen kvar innan det är dags att börja inreda.
Eftermiddagen ägnades åt att rensa bort vinterkläder och skor. De ligger nu i sina kartonger i källaren och hallen blev helt plötsligt mycket trevligare och rymligare.
På kvällen var vi på restaurang och firade svärfar som fyllt 65 år nyligen. Det var mycket trevligt och jättegott! Att vi dessutom åkte båt dit och hem gjorde kvällen lite extra speciell.

Idag har jag och Ellen varit och shoppat. Viktor fyller ju 7 år på torsdag så vi behövde inhandla lite presenter. Tyvärr hittade jag inte riktigt det jag ville ha, så det får bli en tur till i veckan. Vi var också på K-rauta och beställde ett takfönster och på plantagen och köpte blommor.
Efter denna lilla utflykt blev det god söndagsmiddag med grillat kött, hallomi och klyftpotatis. Mums!

Nu sover barnen sedan en stund och Henrik packar inför veckans Köpenhamn/Oslo resa. Själv tänkte jag snart kika på Millenium på 24:an eftersom vi missade det igår. Och så ska jag hålla tummarna att Viktor inte är sjuk imorgon. Han har varit lite småhängig igår och idag...

Inga kommentarer: