lördag 18 juni 2011

16,5 timme

Strax efter 23 igår gick jag hem från min kära kollega Ulrika efter en mycket trevlig grillkväll.
Ungefär samtidigt startade min kära make sin tur runt Vättern. En liten resa på sisådär 30 mil!

Nu har jag sovit, ätit frukost, varit på fotbollsträning, duschat, ätit lunch, shoppat present till kvällens kalas, tvättat, spelat krocket, fikat, diskat och plockat undan i köket. Allt detta samtidigt som Henrik fortfarande sitter på sin sadel...
Han har nu varit ute i ca 16,5 timme vilket är rätt mycket längre än han hade räknat med. Men då hade han inte räknat med ett knähaveri innan Hjo som har gjort att resten av sträckan (ca 13 mil) har gått låååångsamt.

Nu hoppas jag dock snart kunna se att han har kommit i mål. Brukar inte vara så orolig när han tar sig för såna här saker, men eftersom jag vet att han har ont så känns det faktiskt ganska jobbigt idag. Samtidigt som jag är otroligt imponerad över att han pressar och pinar sig så, själv hade jag klivit av för länge sedan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars Henrik! Men jag tycker att han gjorde ett kanonlopp som inte gav upp utan kämpade vidare. Heja Henrik, klassikern är i sikte.... kram Carina