tisdag 7 juni 2011

Nu eller aldrig

Jag är ingen joggingmänniska. Eller rättare sagt, en gång i tiden var jag det (har faktiskt sprungit både vårruset och tjejmilen) men sen blev jag en soffpotatis som släpar runt på lite för många kilon.

Men jag vill gärna bli en joggingmänniska. Detta slår mig varje vår/sommar när vädret blir fint och träning inomhus känns trist. Och varje år brukar det bli pannkaka av alla mina högt flygande planer om att susa fram i spåret.

Så i år har jag bytt taktik. Har hittat ett tolvveckors nybörjarprogram på iform som jag tänker följa slaviskt. Och enligt det så ska man efter dessa 12 veckor orka jogga i 30 min/5 km. Det känns som en alldeles lagom start för mig.

Nu jäklar! Nu ska jag klara detta!

9 kommentarer:

Elin sa...

Härligt! :) Får jag haka på?

Puss!

Anna sa...

Absolut!

Mia sa...

Klarar jag det så klarar du!! INGEN TVEKAN OM DET!

Unknown sa...

Go girl!!! Det är klart att du klarar det.
Vilken fin bakgrund du har på bloggen, den känns som "du".
Stor kram och lycka till med din satsning!

Malin sa...

Härligt Anna! Min taktik är att jag har beställt ett par nya snygga joggingskor, så får jag se om de kan motivera mig:))

Anonym sa...

Låter super, kan jag få programmet? kram mamma

Anna sa...

Tack allihop!
Känner mig motiverad så det ska nog gå bra det här. Gäller bara att inte tappa gnistan på vägen utan att verkligen fullfölja detta nu.

Mamma; gå in på iform.se och kolla löpprogram... Finns en uppsjö att välja bland.

Anna, Fair and True sa...

Go go!

http://blogg.amelia.se/lifebys sa...

Heja heja!
ett tips som fick mig att komma igång med springningen förra sommaren: Köp ett par riktigt schyssta skor, de gör stor skillnad både för knäna och motivationen. Jag Köpte ett par nya på Stadium igår, nedsatta från 1099 till 599:-, ett tips! De var grymma. 599 är tillräckligt för att jag inte ska kunna låta dem bara stå oanvända!