måndag 29 augusti 2011

Jag borde...

1. STÄDA. Var borta i helgen och inte sjutton var det mer städat när jag kom hem än när jag åkte. Hade inte räknat med det, men nu är det verkligen dags att ta tag i röran. Hela huset är upp och ned för tillfället.

2. TRÄNA. Men jag känner mig mest bara låg och trött. Och så har jag ont i vänster ljumske och är lite småförkyld. Inbillar mig att det är ok att hoppa över passet då. Fast jag vet att jag inte borde.

3. SOVA. En trevlig helg på resande fot, med lite för lite sömn och definitivt ingen sovmorgon börjar ge sig till känna.


Nu sätter jag mig i soffan med en kopp the och kikar på Sveriges Historia. Sen tar jag tag i punkt tre. Så får det bli. De andra spar jag tills imorgon.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ta en bara vara kväll, kanske ett varmt bad & sov sen gott! Ha inte dåligt samvete för utebliven städning eller löprunda! Kram mamma

Unknown sa...

Vännen min, försök släppa "borde"-ordet...

Det får oss bara att må dåligt! Tänk istället "Jag vill". Vila någon dag från måstena. Du har haft en fullspäckad helg så det är inte konstigt att du är trött och låg... Om någon dag kanske du känner att "jag vill städa för att det är en så härlig känsla när det är klart" eller "Jag vill träna, för det får mig att må bra".
Kram Therése

Anna, Fair and True sa...

Hade inte Henrik städat?! ;)

Anna sa...

Anna; Att städa är väl inte H:s starkaste sida. (Och inte min heller för den delen). Framför allt så är han kass på att plocka undan utan mer för att dammsuga och så, medan jag stör mig på stöket...