tisdag 6 december 2011

Tisdagsmorgon

Klockan är kvart i nio och istället för att vara på jobbet och planera vad vi ska göra med 20 vilda barn så sitter jag här hemma. Tar en kopp kaffe i lugn och ro och lyssnar på när mina egna små troll spelar synth i vardagsrummet. Viktor är hängig och hostig och eftersom han var sjuk igår och det är studiedag i skolan idag så stannar vi hemma. Kurerar oss och hoppas på det bästa. Kanske är det sprutan de fick för 13 dagar sedan som spökar. Ont i huvudet och feber skulle kunna vara från den, men hosta borde man inte få.

Och Ellen ville inte heller gå och jag hade inte hjärta att köra iväg henne. Igår fick hon vara på förskolan för då kändes det som att Viktor behövde vila men med tanke på hur uttråkad han var igår kväll så kanske det är bra med lite sällskap.
Så idag är vi hemma och myser. Tar det lugnt och kramas. Tror vi behöver det, alla tre. Det är så mycket just nu och hjulet snurrar fort, fort. Jag har bestämt mig för att bara göra det som måste göras just nu och låta det andra vänta lite. Men ni vet hur det är, det är lättare sagt än gjort.

Hur som helst så blir det nog lite pepparkaksbak idag. Barnen har efterfrågat det och det känns som en lämplig aktivitet. Dessutom har det kommit liiiiiite snö. Det och några tända ljus så känns det faktiskt lite juligt. Och så ska vi faktiskt få besök, Malin och Aston kommer över på en fika i eftermiddag. Mycket trevligt och verkligen på tiden, det var länge sen vi vågs.

Bara 18 dagar kvar nu... börjar bli hög tid att inhandla julklappar. Har bara köpt en till barnen och en till mig och H än så länge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en mysig dag trots lite hängigt..... Du gör så rätt som tar det lugnt, fortsätt med det!
Men jag vet det är en konst....
kram mamma