torsdag 24 januari 2008

Kärlek!

Ellen är ingen bebis längre! Det slår mig varje dag numera.
Hon är en liten tjej med enormt stark vilja och stor glimt i de vackra blå ögonen.
Som älskar att ligga på mage på köksgolvet och leka med storebror och hans bilar och Spidermanfigurer.
Kan man stoppa tiden tror ni?
Vill inte vara med om detta, snart är väl Viktor en finnig tonåring och Ellen spanar på hans kompisar :-)
Jag vill att de ska vara så här små och oskyldiga för alltid.
För då kan jag skydda dem mot mycket av det onda och läskiga där ute i stora världen.
Hur sjutton ska det bli sedan, jag kommer att bli gråhårig av oro redan vid 40...

6 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Du får skaffa en liten till så att har mer att göra och liksom glömmer att oroa dig för de äldre! :)

Anonym sa...

ja, varför går det så fort, speciellt tycker jag det går fort mellan 0-2 år. det är så mycket som händer just då.

Cina sa...

Jag känner detsamma!! Min Ida är 11 nu så hon börjar bli riktigt stor och det märks att det är en annan värld än den som de små lever i...Kram!

Lotta sa...

Men så kommer nästa år och du säger: åh, vilken härlig ålder. Jag vill stoppa tiden. Sen kommer nästa år och nästa och nästa... :D

Max är 10 och jag tycker att det bara blir roligare och roligare. Visst kan man sakna när han var en liten gullig bebis men då hade jag ju inte haft det jag har nu.

Pernillas blogg sa...

Känner igen mig i det där... Man ser nya saker varje dag och märker att han börjar bli en stor kille!

Anonym sa...

Jag vet precis vad du menar. Min H börjar komma i målbrottet och jag känner inte riktig igen honom och det känns sorgligt samtidigt som man ju vet att det måste ske... :( Men det har en liten tjusning också!