torsdag 31 januari 2008

Stormen Tuva...

... verkar ha kommit nu!
Eller det kanske inte är storm här, men det blåser rejält...

Henrik sitter på Oslos flygplats och hoppas att planet hem bara är försenat och att han fortfarande kommer hem inatt. Men går nog ingen större nöd på honom eftersom han flyger Business Class och därför har tillgång till en Lounge att sitta och jäsa i ;-) och dessutom sällskap av en kompis.
Och här hemma har jag just roat mig med att försöka binda fast en markis vars snöre gått av. Inte det lättaste eftersom den sitter på övervåningen, men efter att ha hängt ut i blåsten utanför fönstret en stund så han jag fått fast den någelunda och nu hoppas jag bara att det håller tills imorgon eller när nu denna blåst lugnar sig.
Har även förberett mig genom att tända några ljuslyktor här uppe. Är vansinnigt mörkrädd och fatta vad läskigt med ett strömavnbrott när man är själv :(

Dessutom verkar Ellen vara på väg att bli sjuk, hon rosslar och hostar och känns ganska varm. Så det blir nog en hemma dag för henne imorgon om det inte vänder under natten.
Så därför vore det ju bra om H hann hem, han är ju ändå ledig imorgon. Annars måste ju jag vabba...

2 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Kom Henrik hem som han skulle?

Anna sa...

Jodå, hem kom han. Fast typ mitt i natten... Det hade varit en lite jobbig flygning med start i snöstorm i Oslo och sedan en avbruten landning pga av blåst innan de till slut kunde kliva av på Arlanda.