tisdag 19 augusti 2008

- 0,5

I helgen bestämde jag och H oss för att börja på nytt med GI diet.
Så en bok med recept inhandlades och vi bestämde oss för att börja på riktigt igår.

Och resultatet blev glädjande -0,5 kg igår. Helt klart en sporre att fortsätta när det nu gav resultat så snabbt. Och detta trots att jag åt ganska mkt ost igår... Men å andra sidan cyklade jag 20minuter på motionscykeln framför Anna Skipper.
Idag får det bli en lång powerwalk istället... man måste ju variera sig.

4 kommentarer:

Joa sa...

Hejja hejja!

Jag och Patrik började äta enligt GI-principen efter vi kom hem från semestern för 3,5 veckor sedan. Trodde aldrig vi skulle bli av med vårt sötsug men det försvann väldigt fort! Och det bästa är att man ej känner man offrar något med att vara GI-smart och att man ej blir helt insnöad som man exempelvis blir vid viktväktarna.

Dock har vi ingen våg och inte ens tog vi våra mått vid livstilsbytet. Vi väntar på att kläderna ska lossna lite. Och de borde de väl göra utan de kvällsliga godis-kalasen!?

Och blir man för sugen: Ett recept på supergod GI-glass:

300g frysta bär
2 dl grekisk yoghurt
1 dl creme fraiche
2 msk fruktsocker

Mixa med mixerstaven och ät upp innan det smälter!

Elin sa...

Åh, vad kul att det gav resultat så snabbt. Vi borde också göra något åt vikten här hemma. Får se om det blir Viktväktarna eller vad det blir, det är det vi kan bäst.

Hade ni mycket kunskap och GI innan ni började, är det svårt att lära sig?
Kram

Lotta sa...

Jodå... 1 kg gick jag ner på bara några dagar med GI men vad hände sen? INGET!

Tror min kropp VÄGRAR släppa fler kilon. :)

Anna, Fair and True sa...

Kul! Vi tänkte också prova i höst. Ska bara inhandla boken först. Mamma och pappa har ju kört ett tag och man får alltid en massa goda GI-middagar hos dem!