onsdag 13 augusti 2008

Dilemma

Innan sommaren gjorde vi schemat för höstterminen på jobbet.
Jag fick då offra mitt guldfredagsschema som jag har haft detta år mot ett lite sämre. Men det kändes ändå ok. Det blev två sena istället för en (har rullande fredagar på fyra veckor).
Så idag kommer en kollega och vill ändra ännu mera, så en av de sena blir ännu senare.

Jag förstår att hon vill byta då hon har två 16.30 tider och jag har två 16.
MEN, jag vill inte! Det känns inte bra.
Hon jobbar ändå heltid och jag 75%.
Å andra sidan vill alla hem tidigt på fredagar...

Nu tycker ni säkert att jag är jättefånig som funderar över en halvtimme hit och dit, men det är jobbigt med dubbla känslor. Jag vet att jag BORDE ta den där halvtimmen för att avlasta henne men jag får ångest av det. Jag vill ju helst inte!

Svammligt, men jag behövde skriva av mig... :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där! jag tror att min son har börjat på samma dagis (ängen) som din dotter.. Vi va där på besök idag och inskolningen börjar nästa måndag spännande... Är du nöjd med den avdelningen? Jag tycker förskolelärarna verkar supergoa.. Fick helena som "inskolningslärare" Ha det bäst! / Theres

Anna sa...

Hej hej!

Vad trevligt! Jag är supernöjd med den avdelningen. Sonen som är 5 gick där när han var liten och nu har Ellen gått där sedan i januari. Personalen är verkligen supergoa och det har alltid känts bra att lämna mina barn där.

Bor ni här i Pershagen?

Anonym sa...

Va skönt att höra=) Min dotter Fannie som är 4 ska börja på skogsdungen nu på måndag så det ska bli spännande att se hur det går för henne med=). Ja vi bor här i pershagen.. På Ålstigen (parhusen) Vi letade villa men det va så dåligt med det så vi tänkte att vi får väl börja med ett "radhus" och det är faktiskt ganska skönt att ha en liten tomt och slippa allt arbete hihi.. Vart i peshagen bor ni? / Therese

Elin sa...

Förstår dilemmat, men som du skriver jobbar du 75% och hon heltid så lite fördelar bör du ju ha som jobbar kortare tid. Jag vet faktiskt inte vad jag skulle gjort själv i den situationen, svårt! Är hon en kollega som ställer upp tillbaka?

Det är svårt med scheman överhuvudtaget tycker jag. Lova börjar ju förskoleklassen nästa vecka och då börjar de kl: 8 men jag börjar ju oftast senare än så, men det blir ju att jag får lämna båda och sen åka hem en stund vissa dar.
Kram

Anna, Fair and True sa...

Jag visste inte att endast arbetade 75% men det låter väl rimligt i o m att ni är småbarnsföräldrar! :)

Anna sa...

Therese: Det kommer säkert att gå uttmärkt för Fannie på skogsdungen. Min Viktor går där och han trivs jättebra!
Vi bor på Pershagsvägen, nere vid vattnet.

Elin: Visst är det svårt med scheman. Hade väntat mig att det skulle komma upp igen på planeringsdagen igår, men hon sa inget så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra... Ligga lågt eller?

Anna: Att jobba 75% är guld! Helt perfekt, just nu i alla fall.