tisdag 19 augusti 2008

En välsignelse

Louis Herreys blogg (inlägget Joy of Living) läste jag häromdagen några ord som berörde mig starkt.
Är det inte så alla barn borde få ha det? Att ha föräldrar som tycker att det är viktigast av allt att vara förälder. För att få barn ÄR en välsignelse.

"Jag ser inte mig själv som en bättre fadersgestalt än de flesta, men jag försöker ändå ikläda mig papparollen med största respekt; det är inte en rättighet att bli förälder, utan en välsignelse. Därför, även om jag i mitt yrkesliv och bland ideella åtaganden har titulerats både det ena och det andra, så finns det ingen titel jag hellre vill bli förknippad med än ”pappa” . För när allt är sagt och gjort, och jag har försökt vara viktig där ute i livet, är den avgörande frågan trots allt: Hur har jag förvaltat min tid som far – och nära kopplat till det, som make?"

L. Herrey skriver numera familjekrönikor i vår lokala blaska. En del mkt tänkvärda tankar kring livet, familjen mm.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja vad fint skrivet! läste det i lokalblaskan också och tyckte det var så himla bra!