måndag 1 september 2008

Kul helg!

Som jag skrev i det förra inlägget så var jag iväg med jobbet i helgen.
Vi har som tradition att en gång om året åka iväg på en så kallad "Hemlig resa". Två av oss ordnar resa, boende osv på en för de andra hemlig ort. Sen blir det lite ledtrådar och så men exakt vart vi ska ta vägen avslöjas först på avresedagen.

Denna gång var destinationen Västerås. Det visste jag innan av den enkla anledningen att jag var en av de som höll i det denna gång. Det blev tåg dit och boende på centralt hotell mitt i staden. På lördagen ägnade vi oss åt shopping, bowling, frågesport och väldigt trevlig samvaro innan det blev kväll och dags för middag, vin och drinkar. Och så dans. I schlagerbaren på Blue moon bar hamnade vi och där blev vi kvar till de stängde vid 2.
Superkul hade vi! Och ont i fötterna hade vi allihopa när vi gick tillbaka till hotellet.

Söndagen började med en lång och god hotellfrukost. Därefter promenerade vi runt i staden och kikade på lite sevärdheter innan det blev en lång paus med kaffe, vilket vi alla behövde :).
Tåget hem var lite sent men strax efter 16 kunde jag kliva in här hemma hos min älskade familj.

Och idag är det den 1 september och jag kan se fram emot att det inte ens är tre veckor till nästa resa.
Den 20 september åker vi till Spanien igen! I två veckor!
Ska bli underbart skönt. Idag var det 32 grader och sol där enligt tidningen...

4 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Låter som en trevlig helg! Kul idé också att göra något ihop en gång om året!

Har ni förresten några manliga förskollärare/barnskötare hos er?

Anna sa...

Nej, vi har ju tyvärr inte det!
Hos Viktor fanns det för nåt år sedan en kille. Superbra... Tyvärr har han hoppat på en helt annan utbildning nu. Även om han skulle ha varit ännu mer super som utbildad förskollärare...

Elin sa...

Kul att hitta på någonting tillsammans med sina jobbarkompisar! Låter som ni hade en trevlig helg också!

Åh, Spaninen och värme låter inte helt fel...
Kram

Anonym sa...

Aha, jag trodde det var samma resa för båda förskolorna, inte konstigt att de sa att de hade haft rätt i gissningen på Uppsala då! Jag blev rädd att de druckit så mkt att de inte kom ihåg vilken stad de hade varit i! ;D Låter som att ni hade det bra iallafall! Och så skönt att resa iväg snart!