torsdag 23 oktober 2008

Kontaktat vårdcentralen

Igår kväll var mitt öga nästan normalt igen. Men istället började det klia inuti mina händer, på handflatorna liksom.
Nu på morgonen var ögat lite sämre igen (men inte alls som igår). Det värsta är att även mina läppar och mina händer är svullna. Ser typ ut som jag skulle ha gjort en väldigt misslyckad läppförstoring :) Fingrarna ser ut som prinskorvar och jag är så tacksam att jag tog av mig alla ringar igårkväll.

Så nu har jag pratat både med sjukvårdsupplysningen och med min vårdcentral. De verkar båda inne på att det är någon form av allergisk reaktion. Har dock inte ätit eller gjort något nytt vad jag kan minnas... Det är ju dessutom värst när jag vaknar, sen blir det bättre och bättre...

Har fått en tid på VC lite senare på förmiddagen, får se vad de säger då.
Återkommer med rapport.

Uppdatering:
Nu har jag varit hos farbror doktorn. Han kunde inte riktigt säga vad mina symptom berodde på men trodde att det var någon form av nässelfeber/nässelutslag, dvs en allergisk reaktion som troligen kommer av något jag stoppat i mig. Exakt vad det är som utslöst mina besvär kunde varken han eller jag avgöra, men jag fick antihistamin utskrivet som jag ska ta ett par dagar. Fick även kortisontabletter om jag får svullnad runt eller i munnen igen.

3 kommentarer:

Elin sa...

Nä, men fy det låter lite läskigt. Hoppas du blir bättre.
Kram

Anna, Fair and True sa...

Lite otäck upplevelse. Hoppas medicinen hjälper och du blir bättre snart!

Anonym sa...

å nej. hm kan det vara det som Linus har då tro? han är också prickig i händerna. jag såg att du hade blivit bättre nu, vilken tur.