måndag 20 oktober 2008

Lite bättre...

Från vila och lugn i helgen till full rulle hela måndagen.
Det började med fackmöte för arbetsplatsombuden i nya stadshuset (Ja, vi fick en rundvandring, jättefint och fräscht och med en underbar takterass.)
Sedan var det några timmar på jobbet innan jag hämtade upp barnen och for direkt till logopeden. Där hade jag och Ellen en lugn stund i väntrummet och läste lite bok medan vi väntade på Viktor som övade med Jenny.
När logopedbesöket var slut lämnade jag snabbt av barnen hemma hos Henrik och for sedan direkt till jobbet för kvällsmöte. Det är lite segt att försöka sitta på kvällen och komma med bra lösningar och jobba med utvädreringar mm men det är vårt enda tillfälle att hinna prata allihop.

När arbetsdagen äntligen var slut blev det en sväng till Willys för att handla lite nödvändigheter. Där irriterade jag mig på kassörskan som bara slängde med alla grejerna på bandet. Kunden innan fick sina chips krossade och mina ägg höll på att gå sönder av hennes behandling bara för att hon hade bråttom att stänga sin kassa... Grrrr!


Tog tag i mig själv igår eftermiddag och planterade blommorna. Så här blev det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fin fint! Önskar att jag fick se dom i verkligheten! kanske på lördag? Ps: Jag har uppdaterat våran blogg äntligen!

Anna sa...

Anna S: det var på tiden :)

Anna, Fair and True sa...

Fint det blev! Hur går det hos logopeden förresten?

Anna sa...

Anna: Jodå, det går bra. Hon tycker att han har gjort stora framsteg angående rörligheten på tungan i munnen och så. Fortfarande är R en otroligt svår bokstav men det lär väl lösa sig så småningom.

Anna, Fair and True sa...

Skönt att höra. Han kommer nog få grepp om R så småningom också!

Anonym sa...

Du är inte ensam om att irritera dig på Willys, varje gång jag handlar där lovar jag mig själv att aldirg gå dit igen!

Vilket fint höstarrangemang!