tisdag 17 november 2009

Lilla sjuklingen

Det verkar inte vara nån ände på sjukdagarna i denna familj. Viktor och Henrik var sjuka hela förra veckan och igår eftermiddag fick Ellen feber. Hon såg lite hängig ut när jag hämtade på dagis och innan middagen mättes tempen till 38,2 grader.

Så det blev en hemma dag för oss. Och jag kan bara än en gång konstatera hur olika mina barn är. När Viktor har feber så blir han jättetrött och sover mest hela tiden (precis som sin mamma) medan Ellen blir rastlös, grinig och övertrött (som sin pappa :-) ).

Och eftersom tempen fortfarande ligger närmare 39 grader så blir det en lugn hemma dag imorgon också. Den får fyllas med pussel, pyssel och film. Och lite bak, för på kvällen kommer ett gäng härliga Pershagentjejer hit på Innerumsvisning.
(Ja, jag vet att det var fler som var intresserade, och var inte oroliga - jag har inte glömt er... Men vi blev så många så jag får dela upp det lite...)

Inga kommentarer: