fredag 6 november 2009

Tjat gav resultat

Idag var planen att hela familjen skulle ta vaccinet mot svininfluensan. Hade läst på vårdguiden att Fornhöjdens vc hade öppet idag och att det skulle finnas vaccin kvar där. När vi kom dit blev det nobben och de hänvisade till att de endast vaccinerade sina egna riskpatienter. Jaha, det var ju snopet.

Åkte förbi Scanias hälsocenter på vägen hem, men där var vaccinet tyvärr slut. Däremot upplyste hon mig om att de inte får säga nej. Finns det vaccin så ska man få. Ringde vårdguiden och dubbelkollade denna info och visst, det stämde ju.

Så vi åkte tillbaka till Fornhöjden och testade igen. Först ville de inte alls höra talas om något sådant, men efter viss övertalning så gick de med på att ge barnen varsin spruta, de tillhör ju ändå den grupp som vaccineras just nu. När barnen hade fått så pratade jag lite med sköterskan om att jag jobbar med små barn och att det är synd att Telge vaccin som ju erbjöd alla kommunanställda vaccin har slut på sitt. Och efter att hon kollat så visade det sig att det ju faktiskt fanns doser kvar så jag och Henrik också kunde få...
Allt tack vare den vänliga sköterskan antar jag för hon i receptionen såg riktigt sur ut när vi gick.
Nu hoppas vi bara att biverkningarna blir få. För imorgon kommer Ellens kompis Nathalie med mamma hit på fika och lek och på söndag är det ju Fars dag och då blir det middag med pappa hemma hos systeryster.

1 kommentar:

Elin sa...

Vad bra att ni fick ta sprutan allihop till sist! Hoppas ni slipper biverkningar. Jag och Wilma har mått lite halvkasst idag men jag tror att både hon och jag är på väg att bli piggare nu. :)