måndag 1 mars 2010

Massage

Har haft ont i en axel hela helgen. Eller egentligen började det redan i förra veckan som ont i nacke och axlar, och i torsdags så satte sig smärtan i min vänstra axel och där har den stannat.

Har knappt kunnat sova i helgen eftersom det gör ont att ligga still en längre stund. Dessutom så går det knappt att ligga på sidan så det enda som funkar är att ligga på rygg. Och jag kan inte sova när jag ligger på rygg. Jag är en sidosovare, så är det bara.

Hur som helst. Igår beklagade jag mig lite på facebook och vips kom ett meddelande från Sara där hon erbjöd sig att massera mig. Och eftersom axeln fortfarande inte är bra så har jag nu ikväll varit hemma hos henne och fått en skön (nåja, inte hela tiden kanske, men så ska det ju vara) massage. Det kändes riktigt bra och välbehövligt.
Och som varje gång jag tar massage så tänker jag att jag borde göra det oftare. Typ en gång i månaden eller nåt, så kanske man inte behöver bli så stel.

Nacken då? Jo den känns lite bättre, men fortfarande inte helt bra. Har strechat lite mjukt och sitter nu med värmekudden i soffan eftersom jag kände att det började strama lite igen.

TACK, snälla gulliga Sara för att du tog dig tid! Du räddade min dag!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var så lite så! Och kom ihåg att strecka bröstmusklerna, glömde säga det...

Anonym sa...

Du borde besöka min sambo på hans klinik i Nyköping, kanske prova lite akupunktur alt bara vanlig massage. Han är super på det han gör, säger nu inte det för att han råkar vara min sambo. Har aldrig varit hos någon som är bättre på att massera än vad han är.
Mvh
Sara (Cecilias syster)

Anna, Fair and True sa...

Kan vara värt att besöka en naprapat också

Anonym sa...

Jag är ju utbildad massagterapeut så jag vet vad jag gör :o)
Vi har ju en jättbra naprapat här i området! För en behanling kommer inte hjälpa helt.... Men hoppas det kommer släppa, kanske inte idag men imorgon!

Anonym sa...

Aj aj låter inte bra! Dax för juklappen....... Jag rekomenderar Eva 1 gång/månad under en period. Det hjälper, vet av egen erfarenhet. kram Mamma