söndag 7 mars 2010

Påmind!

Igår var jag och familjen på hockey. Viktor älskar ismaskinen och Ellen var mest imponerad av hejjaklackssångerna. Själv kände jag mig mest bortkommen. Jag har ingen aning om vem som har vilket nummar och vem som är bra på vad. Ointresse kallas det...

Hur som helst så inledde SSK starkt med ett mål efter bara nån minut men sedan gick det utför. Det blev en riktigt dålig match som till slut slutade med 7-2 till Skellefteå.

Besöket i Scaniarinken påminde i allafall mig om varför jag inte vill att mina barn ska spela hockey. Fy vilken aggresiv sport det är. Spelarna pucklar på varandra, både när de spelar och för att hämnas för andras tacklingar och utvisningar. Publiken skriker till både dommare och spelare. Inte min grej helt enkelt. Så är det.

1 kommentar:

Lotta sa...

Ojojoj Anna. Jag ÄLSKAR hockey! =)