måndag 18 mars 2013

Strejk-dags

Min goda vän Sanna skrev just på fb om att hon strax går ut i strejk mot mer snö och kyla. Och jag håller med, vi samlar oss och börjar demonstrera. För nu är det hög tid för vår!

Och kom nu inte och säg, så som min kära make, att det är ju underbart med ny snö och då kan vi åka skidor och bla bla bla... Vad sjutton det har varit vinter och snö i tre månader nu. Vilket innebär att kvoten är fylld. Det finns liksom tre andra årstider som också vill komma till.

Nä, dags att klura på vad vi ska skriva på plakaten. Frågan är bara vem som ska lyssna? Kanske är bättre att vi kör Ronjas vårskrik allihopa imorgon istället...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är med! Vi har haft vinter i snart 4 månader! Det började i slutet av november..... Kram Mamma

Anonym sa...

Jag är med på vårskriket!
Helt klart tappat lusten på vintern...
Kram Therese