torsdag 22 maj 2008

Den sista bvc rapporten...

Idag var det dags för Viktors sista bvc besök. Vi fick skriva på papper om att det är ok att de flyttar över journalen till skolan... Usch vad stor han börjar bli, vart tog min lillkillevägen?

Storkillen väger 24 kg och är 117 cm lång.
Synen var bättre än 100% (hur går det till?) och allt annat verkade också bra.
Dock så var det en annan sköterska än vår vanliga och hon reagerade på att V är så mörk under sina ögon. Vi tänker ju knappt på det längre då han har varit så till och från sedan han föddes och Eva (vår ordinarie bvc sköterska) har verkat tycka att det är helt normalt om man har ljus hy...
Men denna sköterska tyckte tydligen att vi skulle konsultera läkare och ev få nån salva att smörja med eftersom huden kunde bli torr och hård där annars...
Så vi får ringa vc och höra vad de säger.

Min stora lilla kille....

4 kommentarer:

Elin sa...

Oj vad stor han har blivit lillskrutten! 117 cm - nästan lika lång som en fullvuxen japan! :-)

Men ang det där med det mörka under ögonen. Nästan alla som är sådär ljusa har ju så. Jag har ju också ljus hy och jag är superdupermörk under ögonen. Det finns ju en anledning till att jag är storkonsument av concealer liksom. ;-) Hur som helst, min doktor har aldrig sagt något om att jag ska smörja mig under ögonen med någon salva och såhär långt (efter 28 år) så är jag fortfarande babymjuk under ögonen. Ni får väl kolla upp det, för säkerhets skull, men jag tror absolut inte att ni behöver oroa er för det där.

Kram på er!

Anna sa...

Nä, jag är inte så himla orolig, vet ju att du har likandant precis som många andra. Men vi ringer väl vc för säkerhets skull, dock så förstår jag inte riktigt varför det mörka ska göra husen torr...

Kram!!!

Anna, Fair and True sa...

Vad sa VC då? Som sagt, det är ju inget allvarligt problem men kan ju ändå vara bra att lyda deras råd. De borde ju veta vad de talar om. Han kanske blir torr först i tonåren men kan man motverka det redan nu så slipper han använda moster Elins concealer om 10 år ;)

Cina sa...

Visst är det svårt att förstå att de är så stora...känns som det inte var länge sedan som Alva föddes och nu ska hon börja skolan.