lördag 24 maj 2008

Missnöjd

För första gången sedan jag började handla barnkläder mm på tradera så har jag blivit riktigt missnöjd. Även fast chansen är ganska stor att detta tillfälle skulle dyka upp förr eller senare så känns det så tråkigt!

Hittade ett par kavatsandaler till Ellen härom dagen.
Det stod att de var jättefina och att de var använda under en solresa i höstas. Fanns ett köp nu pris, så jag slog till. 159:- med frakt kändes ju jättebra.
Igår kom sandalerna. De är fint röda, med en söt blomma framtill. Men de är nästan blankslitna under, kanten ovantill (ni vet runt foten) är nött och sprucken och kanten på sulan som från början nog varit röd och vit är numera röd och gul.
Och inte för att de gör något men de ser välanvända ut inuti, dvs definitivt använda mer än en solsemester.

De sandaler som Viktor har haft en hel sommar och som sedan kusin Erik också har haft en sommar är i betydligt bättre skick... men jag ville ha ett par lite flickiga som ombyte. Och nu känner jag mig lurad och sur.

Hur skulle ni andra traderare gjort nu?
Jag har mailat säljaren men inte fått något svar ännu.
Lämnar man negativt omdömme? Eller positivt men med kommentaren att beskrivningen inte stämmer?
Har aldrig råkat ut för detta förut så jag känner mig lite novis.

6 kommentarer:

Lotta sa...

Jag hade mejlat säljaren och påpekat att varan inte motsvarade beskrivningen. Är denna person något seriös borde ju hon dra ner lite på priset eller låta köpet gå tillbaka. Så har jag gjort och det gick finemang att skicka tillbaka varan och få pengar tillbaka. Betalade dock fraktkostnaden tillbaka själv. Annars tycker jag inte du ska vara rädd för att lämna negativt omdöme. Då kanske hon lär sig till nästa gång. ;)

Elina sa...

Jag skulle nog försöka kontakta säljaren. Har hon inget telefonnummer inlagt på sina kontaktuppgifter?
Hon borde ju absolut dra ner priset, för det är riktigt fult att säga att de är i bättre skick än de är. Säger även som föregående person. Dra dig inte för att ge neg om du inte får tag på henne eller hon inte vill ge dig pengar eller låter köpet gå tillbaka.
Du som köpare ska kunna känna dig säker på att du inte blir lurad. Lycka till!

Anna sa...

Mailade säljaren i fredags eftermiddag, men ännu har inget svar dykt upp.
Väntar lite till, det finns ju faktiskt såna som inte kollar mailen varje dag ;-)
Annars får vi se om jag lyckas få tag på henne och/eller om det blir ett neg omdöme...

Nina sa...

Min kompis råkade ut för ung. samma sak. Hon köpte ett par Nikeskor till sin dotter som det visade sig vara hål i..väl dolt på bilden :(
Trist när det blir så.
Och ge rött om hon inte går med på något, även om risken finns att man får hämdomdöme.

Lycka till. Kram

Nina sa...

Skulle ju skriva att kontakta säljaren och kräv pengar tillbaka eller att köpet går tillbaka...
Blir så trött på säljare som inte håller sig till sanningen.

Cina sa...

Säger som de andra. Jag skulle ringa säljaren och på så sätt försöka få henne att gå med på att ta tillbaka köpet. Jag har råkat ut för det en gång, en tröja full med fläckar som säljaren inte skrivit något om, men hon var snabb med att ta tillbaka köpet. Om hon inte hör av sig skulle jag lämna negativt omdöme, utan tvekan!