lördag 6 december 2008

Råd önskas

För ca två veckor sedan budade jag hem en fin röd jultopp åt mig själv på Tradera. Den blev inte så dyr så jag kände mig riktigt nöjd med köpet.
En vecka efter det att jag betalat mailade jag säljaren eftersom inget paket kommit. Fick då ett trevligt och ursäktande svar att hon tyvärr missat att posta det. Ingen fara sa jag, sånt kan hända och hon lovade att posta det dagen efter.

Detta var i lördags. I torsdags mailade jag igen för att kolla så att hon skickat det eftersom det fortfarande inte har kommit. Fick till svar att det var skickat men om det var så att det inte kom fram på fredagen så skulle jag maila så skulle hon betala tillbaka mina pengar.
Inget paket kom så numera är pengarna tillbaka på mitt konto.

Nu blir jag så tveksam bara, det känns som om hon visste att paketet inte skulle komma fram. Annars borde hon skylla på posten och inte erbjuda sig att betala tillbaka pengarna direkt... Eller?
Och vad skulle ni sätta för omdöme på en sådan här affär?
Hon har ju hela tiden varit jättetrevlig och det var ju väldigt snällt att betala tillbaka pengarna, men det känns mysko på nåt vis...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som att hon hade hoppats på bättre bud och ångrat sig och nu vill hon inte riskera dåligt omdömme! Jag hade nog inte lämnat negativt ändå eftersom pengarna kom tillbaka och du kanske får ett tillbaka. Men om hon redan har lämnat så kanske?

Lotta sa...

Men man kan väl ändå kommentera vad som hände utan att sätta negativt? Dålig stil var det i alla fall. Hon visste ju hela tiden att inget paket var skickat så varför ljuga? Hon borde ta en Traderakurs.:) Inte lägga lägre ingångsbud än vad man kan tänka sig sälja plagget för t ex.

Anna, Fair and True sa...

Har aldrig köpt något på Tradera men det låter lite skumt.

Anna sa...

Jag tänker inte sätta negativt omdöme, men jag kommer att skriva i kommentaren att jag är besviken och att jag tycker att det är dålig stil...
Vad tror ni om det