tisdag 9 december 2008

Sjukstuga

Urk, det här är ett riktigt trist inlägg och ni som är väldigt kräsmagade och inte vill läsa om kräks och annat - sluta här...

Mitt på dagen i söndags så kräktes plötsligt Ellen. Det kom ganska mycket så vi fick tvätta både bilstol, bilen och alla hennes kläder. Sen var det ganska bra. Hon var lite hängig resten av dagen och på kvällen hade hon lite feber. Men inget mera kräk...

Igår var jag och barnen hemma (detta är enda gången när det är självklart vem som ska vabba - jag vill ju inte sprida smitta bland mina barn på jobbet).
När kvällen kom och ingen av oss andra insjuknat började vi prata om att kanske är nåt annat än magsjuka eftersom inte heller Ellen kräkts nåt mer.

Men, så i natt runt 6-tiden hörde jag en liten tjej som ropade på mamma. Kom in lagom för att upptäcka att hon kräkts ner hela sig och sängen...
Och eftersom lilla fröken sedan envisades med att äta frukost så kom den naturligtvis upp lika fort.

Nu har det varit lugnt resten av dagen, men vi får väl se vad som händer.
Det känns som om någon av oss andra borde insjukna snart, det brukar ju vara så himla smittsamt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Ellen! Jag hoppas ni andra går oskadda ur striden. Usch för kräksjuka!

Och grattis på namnsdagen förresten!

Anna sa...

Tack Johanna!
Allt bra? Än så länge är vi andra friska och krya. Och jag inbillar mig att Ellen är lite piggare nu, hon hade i allfall matlust vid middagen, och det har hon inte haft på ett par dagar.

Lotta sa...

Hoppas verkligen att ni andra klarar er. Sånt där är ju så hemskt!!!

Konstaterade häromdagen att jag inte varit magsjuk sen -98. Peppar, peppar... :)