söndag 22 februari 2009

Feber!

Min stackars lilla Viktor har fått feber.
Igår på dagen var han pigg som en lärka, vi fixade här hemma och var i Ragnhildsborgsbacken och åkte pulka. Men så när det var dags för middag ville han inget ha, utan ville bara ligga på en madrass och kika på Tv. En liten stund senare var han varm och tempen visade på 38,8 grader.
I förmiddags hade han 39,4 och på eftermiddagen då han var lite pigg en stund var den "bara" 38,4 för att sedan under kvällen stiga till 39,8 grader. Ont i kroppen har han också. Lilla plutten.

Så nu blir det några hemmadagar för mig och barnen. Henrik har en Oslo resa inplanerad (åker i morgon bitti) så den här vab omgången är min. Men det är inte mer än rätt, han tar många av barnens sjukdagar annars.

Nu ska jag gå och lägga mig. Bäst att passa på att sova, man vet aldrig hur det blir med sjuka barn i huset. Inatt kom Viktor till oss vid 3.30 och sen ville den feberheta lilla killen ligga nära sin mamma. Det blev lite varmt, men vad gör man inte för sin prins.

Inga kommentarer: