onsdag 4 februari 2009

Smakråd önskas!


Nu behöver jag er hjälp.
Vårt nya sovrum är snart klart för inflyttning och det mesta i inredningsväg är inhandlat.

MEN, jag kan INTE bestämma mig för vilken accentfärg jag ska välja.
Lite info: tre av väggarna är våffelvita (alltså typ vita), fondväggen är brun, taket är vitmålad panel.
Sänggaveln är vit och ska stå mot den bruna väggen, med ett överkast som är vitt på ena sidan och naturfärgat på den andra (bra att kunna välja).
Så, vilken färg ska kuddar och annat smått och gått gå i?
Turkost eller rosa?
Gillar båda så mycket och kan inte bestämma mig...

Hjälp mig välja!



9 kommentarer:

Elin sa...

Hmmm... båda alternativen låter bra! Spontant så röstar jag för turkost, men det beror lite på nyansen på den bruna fondväggen... Är den varmbrun eller mer kall (typ kaffefärgad)?

Puss och kram!

Anna sa...

Typ lite åt det gråa hållet... Brungrå, fast mest brun... Svårt att beskriva.
Jag tror att båda skulle bli snyggt till, det är det som gör det så svårt.

Elin sa...

Ok... Då passar säkert båda jättebra. Du får plocka fram alla rosa och turkosa saker du har, och lägga ut dem i rummet och så se vilket som känns mest rätt.

Anna, Fair and True sa...

Jag röstar på turkost! Bryter av bättre mot det bruna. Annars måste du ta en mörk rosa, typ cerise. Fast jag är ju lite partisk eftersom vi har turkost och brunt i köket och turkost och guld i vardagsrummet :)

Anonym sa...

Jag röstar på turkost.Kram Fia

Preppy sa...

Hej Anna, jag brukar läsa din blogg genom din syster :)Jag gillar den och du skriver väldigt bra.
Jag hade valt turkost, det är sååå himla snyggt ihop med brunt.
Lycka till, hälsningar Karin

Anna sa...

Låter som att jag ska gå på min första tanke och välja Turkos!

Karin: trevligt att du kikar in. Jag brukar läsa din blogg också. Grattis till förlovningen!

Lotta sa...

Klart du ska välja turkost. :)

Och varför inte byta lite då och då? Efter ett tag kan man behöva förnya sig och då gör det susen att byta ut lite piff.

Ponder sa...

Lite sent, men jag röstar för turkost. Älskar kombinationen turkos-brun.