onsdag 25 februari 2009

Ganska less...

Nu är jag inne på 5 dagen med sjuka barn och 3 dagen utan maken och jag börjar minst sagt bli uttråkad. Har knappt varit utanför dörren* sedan i lördags.
Dagarna känns oändligt långa när man själv med barnen under dygnets alla timmar. Och att de är sjuka, trötta och griniga gör ju inte saken bättre. Vi har byggt med lego och tågbana, kikat på film, klippt, klistrat, ritat och målat, degat med playdoh mm men ändå blir det aldrig riktigt bra. Det är alltid lite gnälligt och tjafsigt om inte annat om vem som ska sitta närmast mamman.

Brukar tycka att nån vab dag då och då är ganska skönt, men nu börjar det räcka för denna gång. Barnen är dock fortfarande inte bra så idag tog vi beslutet att de får vara hemma resten av veckan. Jag stannar hemma imorgon också men får då lite avlastning** av Henrik som beräknas anlända hem ungefär vid lunchtid. På fredag tänker jag gå till jobbet, då får maken ta hand om sjuklingarna.

*om man bortser från några vändor till soptunnan och brevlådan.
** har redan i telefon förklarat att de är hans imorgon eftermiddag, jag måste få göra nånting ensam en stund...

6 kommentarer:

Ponder sa...

Ja, visst blir man less efter ett tag när man blir isolerad med ett gäng gnällfisar.
Hoppas de kryar på sig och att din avlastning inte blir försenad. Förstår att du längtar efter lite ensamtid nu.

Elin sa...

Förstår att det inte är så kul att vara helt själv med två sjuklingar. Jag har själv vabbat och varit sjuk i en evighet. Jag verkligen LÄNGTAR till jobbet i morgon.

Skönt att maken kommer hem i morgon!

Elin sa...

Nää, är de fortfarande sjuka småskruttarna? :-( Var tråkigt! Hoppas att de piggnar till till på lördag.

Wilma är också sjuk, de ringde från dagis igår och sa att hon hade feber, så jag hämtade henne 10.30 och sen låg vi hemma i soffan som två halvdöda sälar hela dagen. Brakförkylda båda två, Wilma med 39.2 i feber.

Men idag måste jag jobba, så idag får Daniel vara hemma. Det är ju liksom lite svårt att vara hemma mer den här veckan, när det bara är 2 arbetsdagar kvar innan föräldraledigheten.... Så jag har hällt i mig apelsinjuice, knaprat alvedon och laddat med näsdukar i massor och nu ska jag bege mig till jobbet. Har kommit på att det är synd att man inte har kvar duschmössan från lågstadiet, du vet en sån som ser ut som en cylinderformad rymdhjälm med fönster - det skulle nog uppskattas av mina kollegor om jag och bacillerna kunde stänga in oss i en sån idag.

Ha en bra dag hemma och hoppas att du får lite avlastning i eftermiddag så du kan göra något roligt.

Puss och kram!
Elin

Nina sa...

Ja, jag förstår dig...det är inte kul att vara hemma med sjuka barn och inte komma ut..
Hoppas barnen kryar på sig ordentligt nu.
Kram

Anonym sa...

Ja visst börjar inneaktiviteterna börjar mista sin tjusning efter någon dag inomhus. Skönt att mannen snart är påväg och han kanske dessutom är i det stadiet att han tycker att det är skönt att få rå om dem hemma en extra dag! Omväxlng förnöjer onekligen!

Anna, Fair and True sa...

Usch, låter jobbigt. Hoppas de kryar på sig snart!