torsdag 15 oktober 2009

F-n oxå!

För snart två veckor sedan skrev jag om att jag beställt ett nytt armband från Bracy. Var så glad att ett som jag spanat på länge fanns på rea. Men det var nog kanske lite för bra för att vara sant. Betalade samma kväll, och fick några dagar senare ett mail där det stod att min beställning skickats. Det var förra tisdagen. Idag är det torsdag, 9 dagar senare och ännu har inget armband dykt upp.
Nu hittade jag dessutom detta på vimmelmammans blogg (i ett inlägg från den 14/10):

"Jag vet inte hur uppmärksam du är på att min annons som legat på högersidan är bortplockad. Att man kunde köpa mitt egentillverkade armband hos Bracy till förmån för Barncancerfonden. Detta samarbete har inte fungerat då arga och besvikna bloggläsare mailat mig eftersom de inte fått sitt smycke eller fått vänta orimligt länge på leverans eller inte kommit i kontakt med Bracy. Jag har vidarebefodrat mailen men inget har hänt så nu känner jag att jag inte kan stå för detta längre. Tråkigt men vill inte att min namn ska förknippas mer med företaget. Alltså. Köp inga armband från Bracy."

Skit också! Antar att det bara är att vänta och se. Har mailat dem också, men naturligtvis inte fått nått svar.
Vad gör man nu, inser att man gått på en nit.... eller fortsätter man hoppas?

6 kommentarer:

Elin sa...

Usch vad irriterande. Hoppas att armbandet dyker upp. Puss!

Joa sa...

Håller tummarna för dig men hoppas inte för mycket. Lät inge vidare det där.

Ha det så fortsatt fint nere i Spanien! Hälsa hela familjen

kram
Johanna

Ponder sa...

Man mejlar igen och hotar med polisanmälan, det kanske tar skruv?! (Nu menar jag inte att man ska göra det så fort det blir förseningar, men i det här fallet har jag lite bakgrundskunskap och det verkar som att Bracy har något fuffens för sig...) Skit trist att du inte fått ditt armband. Hoppas det dyker upp, eller att du åtminstone får pengarna tillbaka.

Anna sa...

Har mailat dem igen och hotat med polisanmälan om inget händer snart. Sen gäller det bara att varna alla andra så att ingen beställer nåt därifrån... Trist!

Lotta sa...

Fy tusan vilken dålig stil! Mailbomba dom jävlarna. :)

Anonym sa...

Men det kanske dyker upp även om det tar tid? *håller tummarna* Finns det något telefonnummer, isåfall skulle jag ringa varje dag till det kommer!
Hoppas ni har det härligt i värmen. Här är det rått, blött, kallt och blåsigt så jag är inte ett dugg avis...