tisdag 1 december 2009

1 december

Bara 24 dagar kvar till jul och endast 2 julklappar inhandlade än så länge. Dags att sätta fart med andra ord. Tur att jag har en lista här hemma med ideér. Borde gå ganska lätt att beta av bara jag bestämmer mig...

Idag har vi varit på adventsfika på fritids. Jättemysigt. Barnen hade bakat och det var ett litet uppträdande med några lucia/julsånger av några av flickorna. Det är mysigt att träffa de andra föräldrarna lite mer också, annars blir det lätt ett stressat hej i dörren bara.
Eftermiddagens dramatik inträffade när bussen inte kunde ta sig fram utan fastnade mittemellen alla bilar som stod parkerade på båda sidorna av vägen... Vi stod som tur var inte där, men det blev lite tumult innan alla inblandade hade flyttat och bussen kunde åka.

Nu har vi ätit lite middag. Henrik och Viktor har åkt på innebandyträning och Ellen kikar på Bolibompa. Själv funderar jag på att klicka hem några rea saker från hm.com. Får se vart det slutar. Det är egentligen Viktor som behöver mest kläder men utbudet till honom var lite dåligt. Däremot hittade jag en del till mig själv och Ellen.

Och om en stund måste jag ju kika på "Superhjältejul". Missade julkalendern imorse då det var aningens stressigt, men barnen verkade nöjda. Spännande att att se hur den är. Gillar julkalendrar. Även om de här hemma numera också medför bråk om vem som ska öppna luckan...

1 kommentar:

Anonym sa...

Julkalendern i år är ju om mig ohc Henrik ;o)