söndag 31 januari 2010

Fullspäckad helg!

Känns som om jag har varit på språng hela helgen. Det är säkert för att det även när jag har varit hemma så har det varit full rulle.
Igår började dagen med att jag upptäckte att frysen där nere lagt av. Fick ägna ca en timme åt att tömma den (allt var tinat) samt att städa i och runt om eftersom det rann ut en hel del bärsaft och annat när jag öppnade den. Det visade sig senare att det var Henrik som råkat dra ur sladden *klant*. Att han dessutom inte var hemma när allt upptäcktes gör ju att jag defenitivt har lite tillgodo på honom nu *morr*.

Därefter var det gympa för Ellen och Wilma. Ellen fullkomligt älskade det. Hon strålade som en sol hela tiden och testade allt. Jättehärligt att se. Efter gympan åkte vi till Mc Donalds tillsammans med familjen Bergman-Bill innan vi alla får vidare till mamma och Leif. Efter lite fika och lek (och en massa bråk - ibland är Ellen och Wilma som hund och katt) så lämnade jag barnen där och åkte hem.
Lite mer städning i källaren innan det var dags att göra iordning sig för tjejmiddagen.
Den blev verkligen jättetrevlig och vi hade väldans mysigt! Så trevligt att Elin inte ramlade hemåt förrän vid 01.30. Det var otroligt skönt att bara få sitta och prata lite skit utan att bli avbrutna av barnen hela tiden.

Idag sov jag länge. Sen tog jag det lugnt en stund innan jag for och hämtade barnen. Blev kvar hos mamma hela eftermiddagen så sen åkte vi direkt till svärmor och svärfar där vi blev serverade en god middag.
Och nu har vi nyss kommit hem. Barnen kikar på Bolibompa och därefter är det sängen som gäller för dem, det blir en tidig morgon imorgon. Själv ska jag nog krypa ner i soffan och kika på en film.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är viktigt att få ha lite tjejmys ibland & en morgon med att bara få vara och ta det lugnt! Och jätteroligt ha barnen här hos oss. kram mamma