måndag 20 september 2010

Här och nu

Ibland får jag nästan panik av att livet rullar i allt för snabb takt. Det är så mycket som ska göras, både på jobbet och hemma, så mycket aktiviteter, möten och annat. Och så ska man få plats med lite träning och andhämtning själv också. En omöjlig kombination känns det som.
Idag var en sådan dag. Fullt upp på jobbet, simskola, innebandyträning, fotbollsmatch för maken och så lite hemmajobb för mig. Kände mig alldeles slut på ork när jag reflekterade över att denna vecka innehåller en heldagskurs i schemaläggning, två föräldramöten, och ett styrelsemöte i den lokala sportföreningen (där maken är kassör). Och däremellan ska man hinna med allt annat, som tex Viktors simskola, matlagning, städning mm.
Livspussel tror jag minsann att det kallas.
MEN, jag vägrar att bli så trött redan på en måndag. Så jag myste extra länge med barnen vid läggdags och sedan tog jag mig tid att ringa en gammal god vän. Och vi pratade i närmare en timme. Och plötsligt kändes livet mycket lättare igen. Tänk att ett samtal kan få en att må så mycket bättre. Det är ju helt underbart att få prata med någon man tycker så mycket om men inte har hört av på länge!

Dessutom fick två andra goda vänner en liten dotter inatt och sådant får en ju alltid att bli på bra humör. Så stort GRATTIS Daniel och Caroline, tänk att ni har två underbara tjejer nu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ JOBB-KOLLEGA:)
Man måste inte tacka ja till allt...;)) <3 Anna på Bränninge

Mamabloggen sa...

I know the feeling.. Men har inga råd att komma med, ville bara säga att du inte är ensam! Lät skönt, och klokt med de lediga fredagarna ibland som du skrev om nyligen!
Kram!

Anonym sa...

Ja vännen det är inte alltid så lätt att få allt at gå ihop & dessutom känna sig tillfreds med sig själv! men du är fortfarande ung & har framtiden framför dig...... Själv blir jag stressad av att delvis ha framtiden bakom mig..... kram mamma