söndag 12 september 2010

Söndag

Så var det söndag igen och dags att ladda inför en ny vecka.

Helgen har helt klart gått i glada, härliga vänners tecken. I fredags åkte vi ut till Jumstaberg och hälsade på Anna och Mats. Där blev vi bjudna på en underbar tacomiddag och sedan blev det fredagsmys framför Doobido.
Igår förmiddag var det fotbollsträning för mina killar. Då passade jag och Ellen på att åka till Willys och handla lite. Därefter blev det lunch med farmor och farfar innan Viktor och farfar åkte till Scania för att kika på gamla lastbilar.
Lördagskvällen spenderades hemma hos familjen Guvå. Det bjöds på smarrig mat, goda ostar, en fantastisk chokladkaka och gott dricka. En mycket lyckad kväll, barnen lekte och hade kul och vi njöt av umgås här hemma också (tidigare har vi ju bara träffats ute i skärgården).

Idag har vi haft sovmorgon (Ellen sover fortfarande) och ska nu äta frukost i lugn och ro. Sedan tänkte jag ta mig an tvättstugan som behöver både rensas och städas. Så det får bli dagens projekt.
Och på eftermiddagen ska Ellenpellen börja på gympa igen. Det blir skoj!

Nä, nu måste jag göra frukost.
Over and out.

2 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Inga lastbilar för Ellen? :)

Anna sa...

Näää, hon hade säkert gärna hakat på, men farfar tyckte nog att det var en Viktor + farfar får tid själva utflykt...
Så Ellen fick mysa och leka med farmor istället.