tisdag 4 oktober 2011

Dagens boktips!

"Jamilet, en sällsynt vacker flicka i en dammig mexikansk by. Men under kläderna bär hon en hemlighet, från ryggen ner till benen, vrider sig ett ohyggligt födelsemärke, som att hon har blivit gripen av djävulens hand.

Med falska papper och förhoppningen om ett normalt liv flyr Jamilet till USA. Hon tar arbete på ett mentalsjukhus och får ta sig an den gamle Señor Peregrino. En udda och mystisk herre, som kräver att Jamilet lyssnar på hans historia, i utbyte mot att han inte avslöjar hennes illegala vistelse.

När Señor Peregrino tar henne tillbaka till sin ungdom, då han påbörjade sin pilgrimsvandring till det legendariska Santiago de Compostela förändras allt. "

Måste tipsa er om en helt underbar bok. Egentligen inte alls en "Anna bok", jag brukar mest gilla deckare och lite mer samtida böcker, men denna fängslade från första sidan. En otroligt fin historia som höll mig i sitt grepp hela vägen...

Señor Peregrino är en poetisk och överraskande berättelse om att aldrig mista tron på kärleken. Om att våga leva på den sköra linjen mellan fantasi och verklighet.


Tack T för att du lånade ut den till mig!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för boktipset, ska lägga den på min lista. Här kommer ett oombett boktips från mig, kan varmt rekommendera Skära för sten av Abraham Verghese, en bra bok med en historia som höll ig i sitt grepp hela vägen.

Kram Anneli

Therése sa...

Ja, visst är den fin! Jag är så glad att jag hittade den i hyllan i bokhandeln. Den vann mitt intresse från början endast pga den vackra framsidan och så blev det så bra! Den riktigt lyste "se mig!"...