söndag 9 oktober 2011

Underbara helg

I helgen har jag och maken varit på minisemester i Stockholm tillsammans med goda vänner. Igår blev det lite shopping och fika innan vi installerade oss på Scandic Ariadne vid Värta hamnen. Utsikten på kortet nedan är från vårt fönster på 10:e våningen.

Senare på kvällen hade vi bokat bord på restaurang Mancini. Ett mycket bra val visade det sig. När vi kom var de lite försenade och det fanns inget bord ledigt. Då bjöd de oss på varsitt glas vin i en helt otroligt mysig vinkällare.
När vi sedan fick vårt bord kunde vi avnjuta en fantastisk 8 rätters avsmakningsmeny. Helt underbara smakupplevelser. Vi blev kvar där i många timmar och kom väl tillbaka till hotellet strax före midnatt.

Efter en natt med lite dålig sömn (det var starkt kaffe på den där italienska restaurangen) så åt vi en god frukost och umgicks lite till innan vi skildes åt.
Vi tog bilen till Anna, Peter och lilla Isolde för ett spontant besök. Himla trevligt att ses sådär helt oplanerat.

En helg fylld av vänner, skratt och "här och nu" känsla. Bra laddning inför en ny vecka!

Och barnen, de hade haft det super de med. Mormor och Leif, Utflykt till Torekällberget, Lasange och svampplockning med fika i skogen kan inte bli fel... ;-)