tisdag 4 mars 2008

Ingen bättring...

Mitt på dagen idag kändes barnen rätt så friska.
Ellens mage verkade ha rättat till sig och Viktors feber var borta.
Vi planerade för att morgondagen skulle bli en dagis och jobb dag.

MEN - så strax efter Bolibompa blev Viktor supertrött och varm.
Och jodå, en koll med termometern visade att febern är tillbaka.
Så imorgon blir jag och barnen hemma.

Känns bra att inte ens behöva tveka om JAG ska vabba eller inte.
För barnen går före allt, även om man kan få ont i magen av att lämna kollegorna på jobbet i sticket. Speciellt eftersom jag redan har varit borta mån+tis (på facklig kurs). Men det tänker jag inte tänka på nu, utan nu koncentrar jag mig på att barnen ska bli friska.
Och på att vi ska ha en riktigt mysig hemmadag imorgon!

Utslagen är förresten fortfarande kvar. De har inte blivit fler utan det ser precis likadant ut som igår. Fattar bara inte vad det kan vara.....
Ska se om jag kan ta en bild på dem imorgon och lägga upp här.

1 kommentar:

Elin sa...

Inget dagis för er heller idag alltså. Wilmas feber var bättre nu på morgonen, bara 37,9. Så förhoppningsvis kanske det är på väg bort nu, fast det trodde jag å andra sidan igår också och då rusade den ju upp till 40.7 helt plötsligt... Men vi håller tummarna för att småttingarna kryar på sig nu!

Vi hörs lite senare!
Puss & kram!