onsdag 5 mars 2008

Mörkrädd

Henrik flög till Oslo tidigt i morse och kommer hem imorgon kväll.
Vilket känns helt ok tills barnen har lagt sig på kvällen.
Då blir det så tyst i huset och man hör en massa konstiga ljud som man aldrig hör annars.
Dessutom lyckas det alltid bli reklam för Efterlyst eller nåt annat läskigt program på Tv:n.
Jag är för mörkrädd för det här!
Skulle helst vilja sova med alla lampor tända, men hur bra sover man då? Men en fick i allafall vara tänd där nere så det inte är becksvart ifall jag behöver gå på toa.
Och så fick Viktor, till hans stora glädje, sova i vår säng. Känner mig lite mindre ensam med en snusande söt liten kille brevid. Och mysigt är det!
.
Spöket Laban är också mörkrädd...

5 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Usch ja, jag är också lite mörkrädd och sover ibland med en lampa tänd i köket när Peter är borta. Tur att vi bara bor på 58 kvadrat! Undrar hur det blir när vi bor i hus en dag!

Anna sa...

Det gick bra att sova trots mörkret! Hade dock en liten lampa tänd där uppe också. Måste väl försöka vänja mig, H kommer ju att vara borta minst en gång i månaden.

Allt bra med er? Vore kul att ses snart!

Anna, Fair and True sa...

Vad bra att du fick din sömn! Ja, jag hörde genom mamma att Henrik hade nytt jobb (han hade missat mig på mejlet som han skickade ut...)

Allt bra med oss! Vi har haft ganska mycket på sistone, allt från London-resa till mycket jobb och grejer på kvällarna. Men nu är det lite lugnare ett tag vilket är skönt.

Jag får besök från mitt au pair-barn som inte är något barn längre utan är 20 år och pluggar i Köpenhamn den här terminen. Hon kommer påskafton till annandag påsk så jag vet inte exakt hur det blir just i påsk dock men vi kanske ses någonting då?

Anonym sa...

Va skönt att det gick bra att sova.
Jag känner mig trygg nu, men det beror nog på att Jimmy har jobbat jour på nätterna förut och han stack allt från kl 23 o frammåt.
Sen att barnen är hemma är ju en annan sak som gör mig trygg.
Fast här är det ju inte många som bor och andra hittar inte hit heller. Är mer rädd att gå inne i stan på kvällen.

Anonym sa...

Huuu! Samma här! Jag är ensam fem nätter av sju den här veckan och kan absolut inte somna om när jag vaknar på nätterna! Och jag vågar inte gå på toa fast jag bara MÅSTE!!! Det enda som får mig att tvinga mig gå upp är om Lillkorven skriker på välling och då tror jag att det ska stå någon med scream mask utanför fönstret, jag hatar att ha fönster överallt!!!