tisdag 25 mars 2008

Vardag igen

Så har påsken passerat.
Med massa ägg, massa godis och massor av trevligt sällskap.
Och tyvärr också med förkylningar hos både mig och barnen.
Men vi har haft det bra ändå.

Idag är det vardag igen. Ellen är dock så rosslig så hon ska vara hemma idag. Och då börjar disskusionen, VEM ska vara hemma? H har massor att göra på jobbet och känner att han måste jobba då han är nyanställd. Jag själv hävdar att jag måste gå då 3 av 10 av mina arbetskamrater på förskolan har semester idag. Och båda våra praktikanter har påsklov.
Bläää, för detta dåliga samvete åt alla håll och kanter!

Hur som helst så löste det hela sig idag genom att farmor kunde rycka ut och ha Ellen några timmar medan H jobbar lite grann. Och resten får han jobba igen nu innan jag går till jobbet och ikväll. Tur att i alla fall en av oss har lite flexibla arbetstider. Barnen på förskolan kan ju inte direkt vänta till imorgon med att äta eller byta blöja....

2 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Vad jobbigt med all sjuka! Ni får skaffa en aupair som alltid finns tillhand därhemma! ;)

Anonym sa...

Ja det är verkligen ett dilemma! När man får barn inser man verkligen hur mycket man behöver sina föräldrar fast man är vuxen!