söndag 9 augusti 2009

Irriterande!

Har precis kommit hem och plockat upp all mat efter en storhandling på Ica Maxi. Och som vanligt använde jag mig av självscanning. Tycker att det är en så underbar uppfinning. Utom när det, som idag, blir avstämning och jag har handlat flera FULLA kassar. Blää.

Dessutom stämde inte avstämningen idag. Och inte för att jag gjort fel utan för att de satt upp fel lapp vid vindruvorna (vanliga istället för de ekologiska som jag köpte) samt för att kassörskan slog in 2 *3 Liters påsar istället för en 2L och en 3L som jag köpt och scannat in.
Som tur var så var priserna de samma så slutsumman stämde och då var det tydligen ingen fara.
Men lite irriterande är det allt. Att jag ska behöva få fel för att de klantar sig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Typiskt när man har handlat mycket... och när det inte stämmer tror jag att man åker på en avstämning ganska snart igen om de inte fixade till det. Gaah!

johanna Lidgren sa...

Vi fick också avstämning när vi handlade på ica maxi sist. Inte mycket varor som tur var men 3 av varorna var ej inscanande! Herr Lidgrens misstag men jag skämdes nog mest. Så nu väntar fler avstämmingar framöver vilket gör det lite jobbigt om man ska storhandla.

Hoppas Ellen får en fin födelsedag idag! Krama henne så gott från oss.

Ponder sa...

Exakt samma hände mig idag, fast tvärt om. Det kom en extra tjej vid avstämningen och började lassa upp varorna, åt mig liksom, och hon missade tre saker. Alltså gick jag på plus, och det var inte bra, så då gjorde de om allting... Jätte bra för den färska fisken jag köpt som fick ligga lite extra länge i värmen.