onsdag 26 augusti 2009

Smakråd önskas

Börjar bli dags att inhandla vinterkläder till barnen. Det gäller ju att passa på nu, när jag tycker att det är dags (läs i oktober) är ju allt slut annars.

Ellen kommer att få ärva en overall efter Viktor och det finns även ett par svarta skidbrallor, så en jacka ska inhandlas. Rosa eller röd enligt frökens önskemål.
Har hittat två som verkar bra, eller egentligen tre för Polarns är ju super men så himla dyr...

Den första kandidaten är denna från Kappahl. Verkade riktigt bra med ordentliga snölås vid armar och vid midjan.

Här är det andra alternativet. En 3i1 jacka från Lindex. Klämde och kände lite idag och den verkade också riktigt schysst.
Finns även i rött:Priset är det samma för båda jackorna, så jag kan ju inte låta det avgöra heller.
Vad säger ni, vilken ska jag välja? Om jag nu ska välja nån av dessa, ni kanske har andra bra förslag... Eller ska jag slå på stort och köpa en PoP fast jag tycker att de är liiite i dyraste laget.

Ahhh, varför ska jag vela så mycket...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Har du kollat köp och säljsiten på Polarns hemsida. Jag fyndade där till Alma. Nästan oanvänt galonställ för 175 kr jacka och byxa....

Anna sa...

Hmmm, nä det måste jag ju kolla. Kanske man kan göra ett klipp där. Har lite bevakningar ute på tradera också som vi får se vart de slutar...

Joa sa...

Emelia har lindexjackan fast i höst/vår modell. Skulle vara vind och vatten avvisande men när det regnar sugs det direkt upp i tyget. Blev lite besviken men annars är den super. Antar det inte regnar så mycket hos er på vintern så den ska nog funka.

Är som alltid sugen med polarn vinterkläder men priset är som sagt lite väl saftigt. Sen har jag inte velat köpa dem för de inte har kunnat torka i torkskåp men det verkat vara fixat nu. Synd att deras rabatterkuponger man får är så fjuttiga att det knappt märks någon skillnad om man använder dem.

Anonym sa...

Jag tyckte det var ganska enkelt, dvs jacka ett rosa-svart med tanke på svarta termobyxor! Att lägga dyra pengar på POP på en jacka som är urvuxen efter en vinter ..... Enda anledningen i så fall kvalite´n. Och då beror det ju på hur jackan ska användas, slitas på dagis i ur & skur med lerattacker eller vara lite mer till "fint"
kram Mamma

Anonym sa...

Glömde.... Jacka ett ser inte lika bebisaktig ut!
kram Mamma

Anonym sa...

Då ska du få lite feedback från lilla Lotta också =) Jag går på Mammas linje och säger det första alternativet. Den är lite häftig, men samtidigt så känns det som att Ellen är mer en röd person än rosa...Hmm tufft val...Men jag håller fast vid min röst på alternativ 1!

Anonym sa...

Svårt! Fast du kan ju motivera ett eventuellt popval med att du får tillbaka en hel del om du säljer den sen och vips är du nere i Lindexpriset. Någon enstaka gång har jag provat att sälja något från typ HM och inte fått något för kläderna medan pop, som du vet, alltid går för mer än hälften och ibland nära nypriset och då är ju popplagget tom billigare i längden! Fast du kanske inte vill sälja kläderna sen, det är ju lite fix med det som man inte alltid vill ta tid till när det väl är dags.. Gud vilka dåliga råd jag kommer med, jag ska lära mig att vara tyst istället! :)

Ponder sa...

Vi hade FIx vinteroverall förra året, som är i samma material som jackan, och vi var supernöjda med den. Dottern har fått Fix-jackan i år, fast i blått.
Sen måste jag tipsa om att använda kuponger när du handlar på lindex/KappAhl, då blir de betydligt billigare!