onsdag 5 maj 2010

Cykeltider

Har länge varit sugen på en ny cykel.
Jag har en moutainbike men skulle gärna vilja byta ut den till en bekvämare damcykel.
Och idag sa Henrik att han har tänkt köpa en cykel i födelsedagspresent till mig. Och om jag vill så kan jag få den redan nu, dvs lite i förskott.
Troligen beror denna plötsliga givmildhet på att han har insett att han inte orkar fixa mina växlar som stökar lite :)

Så nu gäller det ju bara att fundera ut vilken jag vill ha.
Nån som har nåt bra tips? Vill helst ha en 7 växlad med fotbroms....

5 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Kan rekommendera den jag köpt! En sjuväxlad med fotbroms. En Trek. Tror det är denna jag har http://www.trekbikes.com/se/sv/bikes/nordic_line/comfort/c420s/

Men köpte den med rabatt så den var nästan 2000 kr billigare.

Lotta sa...

Gör det inte! Jag hade en sån där damcykel innan och de är bara tunga och otympliga. Att cykla med den var inte det minsta kul. Nu har jag en hybrid istället och den är perfekt.

Anna, Fair and True sa...

Min är inte alls tung. Den är gjort av aluminium och således lätt. Den bara glider fram och man sitter jätteskönt. Lotta måste ha haft en gammal variant!

Anna sa...

Jag har kikat på denna:
http://www.teamsportia.se/produkter/cykel/cyklar/sjosala/sjosala-alicia/

Den har aluminiumram precis som din Anna, så den borde ju vara relativt lätt.

Anna, Fair and True sa...

Den var fin! Sjösala är ju bra märke också.